18 marca nasza Szkoła otworzyła podwoje przed ciekawymi świata ósmoklasistami powiatu kwidzyńskiego, pragnącymi rozwijać swoje pasje, odkrywczo patrzącymi na otoczenie, jak również przed wszystkimi niezdecydowanymi, poszukującymi dopiero swego miejsca w rzeczywistości szkolnej. Goście w ramach Dnia Otwartego mieli okazję poznać zróżnicowaną ofertę ILO, a także wziąć udział w przygotowanych przez kadrę nauczycielską i uczniów prezentacjach, konkursach i warsztatach. Uczniowie z klas matematyczno-fizycznych zaprezentowali pokazy fizyczne, w trakcie których przedstawiano m.in. żywy kabel głośnikowy, ciecz nienewtonowską, cięcie szkła pod wodą czy pociąg magnetyczny. Na ciekawych świata czekała prezentacja technologii druku addytywnego (druk 3D) oraz zasad działania jednego ze szkolnych zestawów robotycznych, można też było spróbować swych sił w konstruowaniu własnych robotów. Uczniowie klas matematycznych starali się przekonać młodszych kolegów, że matematyka, choć wydaje się władczynią wymagającą, może być także przyjazna, ciekawa i niezwykle pomocna. Na rozgrzewkę, by przełamać barierę nieśmiałości, proponowano pełen emocji i śmiechu Kahoot. Zręcznościowe Pokemony i Francuska Gra Matematyczna były sposobnością indywidualnego sprawdzenia swej wiedzy z zakresu szkoły podstawowej – na zwycięzców czekały słodkie nagrody. Prawdziwą gratką był ciąg Fibonacciego i niezawodne matematyczne tricki, które goście poznali i z pewnością będą mogli wykorzystać na egzaminie 8-klasistów. Ósmoklasiści zapoznali się z także z tegorocznymi projektami w ramach konkursu naukowego E(x)plory, realizowanego co roku z powodzeniem w naszej Szkole. Strefa biologiczna oferowała pokazy z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz samodzielne wykonanie preparatów mikroskopowych. Miłośnicy przyrody mieli okazję zaprzyjaźnić się ze szkolnymi pupilami – żółwiami wodno-lądowymi, wielkim ślimakiem afrykańskim i innymi sympatycznymi zwierzątkami, przewidziano ponadto zabawy i zagadki biologiczne. Z kolei uczniowie z klas psychologiczno-pedagogicznych wraz z nauczycielami oraz pedagogami przybliżali ósmoklasistom tajniki ludzkiej psychiki, ujawniali sposoby radzenia sobie z emocjami i stresem. W arkana sztuki prawniczej wtajemniczały klasy prawniczo-językowe – na oczach przybyłych gości przeprowadzono symulację przewodu sądowego. Zainteresowanie, z jakim spotkała się oferta edukacyjna ILO, pokazuje, że ciekawość – wbrew utartemu przekonaniu – stanowić może pierwszy stopień do sukcesu.