W ramach Dnia Nauki uczennice klasy II B o rozszerzonym programie nauczania informatyki przygotowały pogadankę pt. „Nie bądź łoś, bądź jak cyber ktoś”. Pogadanka odbyła się w ramach programu Cybernauci, którego koordynatorem jest Iwona Kruszyńska.
Uczennice podjęły działania promujące świadome korzystanie z Internetu i technologii informacyjno-komunikacyjnych przecz uczniów klas 4-6 Szkół Podstawowych. Dzieci zostały poinformowane o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu. Za aktywny udział w zajęciach uczniowie otrzymali kolorowe zakładki do książek z ciekawymi stronami WWW oraz naklejki promujące projekt „ Cybernauci”.
Podczas Dnia Nauki odbyła się również prezentacja robotów Lego Mindstorm NXT 2.0 oraz Lego Mindstorm EV3.
Pierwszy z robotów zbudowany został według pomysłu naszych uczniów z klasy 3 b. Jest to prosty robot napędzany dwoma serwomotorami połączonymi z prostym układem kół. Na górze pojazdu umieszczona jest „kostka” NXT 2.0, do której podłączono oba silniki oraz czujnik kolorów. Cała konstrukcja została zbudowana tak, aby umożliwić szybką wymianę baterii oraz łatwą możliwość naprawy w razie awarii czujnika.
Czujnik mierząc natężenie odbitego światła oraz długość fal odbitych od taśmy określa jej kolor. Program miał za zadanie nakierowywać robota na białą linię. Dla kontrastu i ułatwienia robotowi pracy dodano jeszcze czarną taśmę. Robot „widząc” biały kolor miał skręcać w lewo, zaś kiedy widział jakikolwiek inny skręcał w prawo. Dzięki zastosowaniu kół promień skrętu jest minimalny i umożliwia precyzyjne manewrowanie. Ruch zygzakiem umożliwiał skuteczne śledzenie linii bez konieczności stosowania wielu czujników lub skomplikowanego algorytmu zapamiętującego położenie taśmy na stole.
Drugiego robota Krokodylka uczniowie zbudowali według instrukcji ze strony producenta. Celem tego robota jest pokazanie możliwości zestawu NXT 2.0 w przystępny dla dzieci sposób. Robot miał za zadanie atakować cel przed sobą, który wykrywał dzięki zastosowaniu czujników ultra sonicznych (dźwiękowych) działających na podobnej zasadzie co echolokacja u delfinów czy nietoperzy. W konstrukcji robota wykorzystano trzy serwomotory: pierwszy do poruszania szczęką krokodyla, pozostałe dwa do przemieszczania się w tył i przód.
Trzeci robot był konstrukcją inspirowaną filmikiem „Jason vs The Ultimate LEGO Machine”. Robot pomimo, że został zbudowany w celach czysto rozrywkowych (przez Szymona Jurczyk), był najbardziej zaawansowany konstrukcyjnie jak i programistycznie z całej tej trójki. Zbudowany został z zestawu Lego Mindstorm EV3. Do jego konstrukcji wykorzystano jeden serwomotor poruszający ramieniem odpychającym, drugi serwomotor chowający dźwignię oraz trzeci mini silnik do poruszania konstrukcją na boki. Robot za zadanie miał uniemożliwić nam lub przestawić z powrotem przełącznik. Jego algorytm przewidywał 6 różnych reakcji na próbę przełączenia „pstryczka”. Zastosowano w nim tak jak w robocie pierwszym czujnik kolorów który odpowiadał za sprawdzanie stanu przełączenia dźwigni oraz czujnik odległości(świetlny) do sprawdzenia czy ktoś próbuje przestawić dźwignię.